Projekty graficzne, tworzenie grafik

grafik-w-drukarni-rozmowa-z-klientem

Znalazłeś się na tej stronie, bo szukasz projektu graficznego dla swojego nowego produktu, potrzebujesz nowego opakowania lub chcesz odświeżyć wizerunek firmy. Niewątpliwie trafiłeś pod właściwy adres.

Projekty systemów identyfikacji wizualnej

Mamy doświadczenie w projektowaniu grafik, doboru typografii i kolorystki dla systemów wizualnych wraz z księgą znaków. Firmowy system identyfikacji wizualnej jest bazą dla rozwoju Twojej firmy. Otrzymasz u nas kompleksowe rozwiązanie do zastosowania na Twoich materiałach reklamowych i informacyjnych. Dzięki własnemu systemowi zawsze będziesz już wiedział jak zaprojektować papier firmowy, aby był spójny z Twoją wizytówką i stroną internetową. Twoi klienci bez problemu zidentyfikują Cię w social mediach. Twoje logo będzie bezbłędnie opowiadać o Twojej firmie i reklamować Twoje produkty. Własna księga znaku  zdecydowanie uprości tworzenie swojego projektu ulotki dzięki zastosowaniu gotowych szablonów.

Profesjonalnie zajmujemy się projektowaniem i przygotowywaniem prac pod kątem użycia w dostępnych technologiach i technikach druku

Podczas procesu projektowania, przygotowania i realizacji produktów poligraficznych, należy zadbać to, aby projekt musi oferować możliwość realizacji w technologii dla jakiej jest projektowany. Jeśli wycena projektu była pod reklamę wielkoformatową to grafiki powinny być jak największe w przeciwieństwie do projektowania stron www, gdzie przeciwnie, grafika musi zajmować jak najmniej miejsca i bardzo szybko się wczytywać. Inaczej jeszcze, przy użyciu odpowiednich narzędzi do tworzenia grafiki, należy zadbać o materiały graficzne do druku offsetowego.

Opracowanie koncepcji projektu graficznego

Opracowanie koncepcji projektu graficznego jest procesem, który obejmuje etapy od zbierania informacji i analizowania potrzeb klienta do stworzenia wizualnej reprezentacji jego wymagań oraz finalizacji projektu.

Aby projekt który chce zrealizować klient, należy przygotować koncepcję projektu graficznego.

  1. Podczas rozmowy wstępnej uzyskujemy najwięcej informacji na temat projektu, celów, grupy docelowej, oczekiwań i wyobrażeń na temat grafiki. Ważne jest, aby zrozumieć potrzeby klienta i określić główne cele projektu.
  2. Zanim rozpocznie się prace nad projektem, należy dokładnie przeanalizować rynek i konkurencję. Warto poznać trendy w projekcie graficznym, aby projekt był na czasie i konkurencyjny. Analiza konkurencji pomoże w stworzeniu wizualnej reprezentacji projektu, która wyróżni się na rynku.
  3. Tworzenie mapy myśli i szkiców to kluczowy etap w przygotowaniu koncepcji projektu graficznego. Należy przygotować kilka wstępnych szkiców, które będą służyć jako podstawa do tworzenia pełnej koncepcji graficznej. Ważne jest, aby uwzględnić w nich potrzeby klienta, wizję projektu i cele biznesowe, jakie ma na celu osiągnąć.
  4. Podczas procesu tworzenia koncepcji graficznej ważne jest, aby wybrać odpowiedni styl, który będzie odzwierciedlał zadania projektowe, użytkowników i branżę. Kolorystyka jest kluczowym elementem projektu, dlatego należy wybrać odpowiednią paletę kolorów, która będzie odpowiadała celom projektu.
  5. Po wyborze stylu i kolorystyki należy przygotować mockupy i prototypy. Są to uproszczone wersje projektu. 

Przygotowywanie PDF-ów drukarskich z otwartych plików klienta

Jeśli klient nie posiada odpowiednich programów graficznych, a ma własne projekty nasi graficy sprawdzą takie gotowe projekty pod względem poprawności przygotowania do druku i zgodności z zamówieniem. Jednym z podstawowych tematów, który sprawia klientowi kłopot, to przygotowanie z różnych programów poprawnego pliku PDF w CMYK. W takim przypadku bardzo często jesteśmy w stanie pomoc, co skraca czas realizacji nierzadko, przy rozbudowanych zaawansowanych projektach o parę dni roboczych. Jak plik powinien być przygotowany do druku opisaliśmy w innym artykule.

Korekta graficzna w plikach klienta i poprawki techniczne w błędnie przygotowanych plikach

Jest to usługa która wymaga specjalizowanego oprogramowania. Dzięki PIT STOP mamy szerokie możliwości korekty tekstów, wektorów, korekty położenia obiektów, zmiany kolorów w obiektach i liniach obrysowych. Bardzo częstym błędem bywa

Przygotowywanie proof-ów cyfrowych i makiet

Przygotowanie takie jest darmowe i ma na celu wykluczenie ostateczne błędów. Jest wzorem poprawności projektu od strony technicznej i merytorycznej. Jednym z powodów dla którego robi się proof są fonty, obiekty”przeciągnij i upuść„. Plik taki można przesłać internetem, pozwala to na szybki kontakt podczas tworzenia projektów. Dla zachowania bezpieczeństwa, procedura ta dostępna jest dla każdego zamówienia.

Narzędzia do projektowania graficznego i edycji grafiki rastrowej i grafiki wektorowej: illustrator w wersji PRO, InDesign, Corel Draw, Photoshop

Studio graficzne (dział DTP) dzięki umiejętnościom grafików i dedykowanemu oprogramowaniu poradzi sobie z każdym wyzwaniem. Jest to dział, który zajmuje się projektowaniem i przygotowywaniem materiałów graficznych, takich jak ulotki, broszury, katalogi, plakaty, banery czy opakowania. Graficy działają w oparciu o dedykowane oprogramowanie, takie jak Adobe Photoshop, Adobe Illustrator, Adobe InDesign czy CorelDRAW, które są niezbędne w procesie tworzenia grafik i projektów. Dzięki temu, studio graficzne wykonuje profesjonalne i efektywne rozwiązania graficzne. Bezpłatnie doradzimy przy wyborze różnych formatów i rodzaju materiału. Dział DTP to nie tylko obróbka zdjęćgrafiki i skład tekstu. Przygotujemy również grafikę reklamową oraz materiały firmowe na potrzeby internetu.

Projektowanie i wykonywanie siatek wykrojników i matryc do uszlachetnień druku

Siatek wykrojników używa się do wycinania elementów i kształtów z papieru, folii lub innych materiałów w celu uzyskania precyzyjnych i powtarzalnych kształtów. Matryce to narzędzia, które służą do nadruku na różnych powierzchniach, takich jak folie, etykiety, opakowania, karty i wiele innych. Projektując matryce, należy wziąć pod uwagę wiele czynników, takich jak dokładność wykonania, zgodność z potrzebami klienta i stosowane technologie druku, istotne przy tym są zdolności techniczne i kreatywność. Projektowanie wymaga od osoby odpowiedzialnej za proces znajomości technologii druku i introligatorstwa oraz doświadczenia w pracy z różnymi materiałami. Wykonanie siatek i matryc wymaga zaś precyzji, dokładności i umiejętności obsługi specjalistycznych narzędzi i maszyn. Odpowiednio zaprojektowane i wykonane elementy umożliwiają uzyskanie wyjątkowych efektów w procesie drukowania i zwiększają wartość estetyczną produktów.

Sylwia